Saturday, October 15, 2016

mimpi...

Assalamualaikum..

Hye readers..hahaa...mcm ada pembaca la sangat...

Pernah x ko mimpi sedih sampai bangun tu teresak2?

huhuhu...

smlm aku mimpi...aku mimpi wajah kesayangan...

Dia  ialah K. diana...

aku mimpi dia dtg outstation dkt tmpt aku keja..tmpt keja baru...tp dia hanya keja 7 hari shj...kerana tugasan tu hanya 7 hari..

hari pertama aku hanya memerhati dari jauh....

hari kedua aku memberanikan diri menegur dia...tp tiada balasan...

hari ketiga aku masih tidaj berputus asa...aku masih mencuba menghampirinya...

hari keempat...alhamdulillah...aku dapat berjalan sebelahnya...

hari kelima...aku masakkan dia bekal..happynya saat ni...

hari ke enam...kami makan bersama...dan bersembang seperti dulu2...

hari ketujuh...hari terakhir dia di opis aku...kami berjalan beriringan menuju ke tempat lif...sebelum memasuki lif..dia seperti kebiasaannya...mencium dahiku...kata2 dia terngiang2 ditelingaku...ya..aku tahu dia pun menyayangi ku...
tiba2 dari kejauhan sebuah hyundai apa ntah...warna pun aku lupa..ada seorang lelaki di dalam tu...bila aku amati...dia ialah azwan...husben k.diana....azwan memerhati kami sedari td...k.diana segera menolak aku jatuh....dia sedikit menjerit untuk aku terus pergi...aku nampak linangan air mata dia...aku nampak dia sebenarnya merindui aku...dia berlalu pergi...meninggalkan aku sendiri...

aku mencari security bangunan untuk menahan dia...tetapi..aku hanya dapat melihat kereta itu dipecut laju meninggalkan bangunan...

aku terduduk menangis semahu2nya...

aku terjaga kerana terdengar fon aku berdering...kaget sekejap bila mana bantal aku basah dgn air mata...ya...aku merasakan kejadian itu betul2 terjadi...

Ya Allah...
jagakan dia untukku...
peliharkanlah dia...
kurniakanlah kebahagiaan dan kesihatan yg baik padanya...

aku meyayanginya keranaMU ya Allah...

(?_?)

No comments:

Post a Comment