Monday, January 2, 2017

Luahkan?

Assalamualaikum

hye dairy...
mcm mana hari kedua di tahun baru?

biasa saja...sebenarnya hati ini dipagut rindu...
pd siapa?
pd mereka....
mereka yg aku sayang...

ko ingat mudah ke nk buang perasaan sayang ni?
ko ingat mudah ke nk lupa orang2 yg ko sayang?

hahaha....

akhir2 ni aku kerap bermimpi...
mungkin kerana rindu...
sebab itu mereka hadir dalam mimpi...

memang...
dari kecil aku x pernah rapat dgn along...
tp itu x bermakna aku x sayang dia...
memang...
dari dulu dia langsung x pedulikan aku...
tp itu x bermakna aku x pedulikan dia..
memang...
aku banyak kecewa...makan hati...memendam rasa...
tp itu x bermakna aku benci dia...

tatkala aku menulis ni...
air mata aku deras mengalir...

ya aku sayang dia...
siapa x sayangkan saudara sendiri...
darah daging sendiri...

sama juga dengan acit...
siapa x sayang abg kandung...
walaupun aku banyak makan hati dgn dia..
tp saat dia perlukan aku...aku cuba untuk ada...

kadang2 diri ini penat menahan rasa...
kadang2 diri ini letih berselindung...
terkadang terluah butir bicara kecewa mahupun perasaan...

tapi aku x pernah berhenti..
x pernah sesekali pun berhenti dari berdoa dan berharap...
berharap family aku jd seperti dulu...

siapa x cemburu pada family org lain...
kadang2 aku cemburu sangat...
melihat rakan2 punya family yg bahagia...

jujur...
aku x pernah rasa disayangi oleh kakak kandung...sampaikan aku terpaksa mengemis kasih sayang kakak orang lain..
biarpun dituduh bukan2...

terkadang aku rasa kasih sayang x pernah wujud..
tatkala aku baru rasa bahagia disayangi....Dia membawa bahagia itu pergi...
mungkin ini ujian...
mungkin ini dugaan...

Pada bahu mana ingin kupinjam...
bukan x bersujud pada lantai...
bukan x percaya pada DIA yg maha mendengar...
cuma hati kecil ini perlukan seseorang untuk membalas kata...



No comments:

Post a Comment