Sunday, October 8, 2017

08102017

Assalamualaikum...

Lama x menulis...
Bukan menghilang...
Tp entahlah...

Malam ni aku x dapat tdo...
Aku jadi sedih sangat...
Xtau kenapa...


Kadang2...
Aku tertanya2...
Kenapa aku yg terpilih untuk diuji?
Kenapa mesti aku yg hadap semua ini?
Kenapa mesti aku....
Allah tu x adil ke?

Banyak benda yg aku pendam...
Banyak sangat...sampai satu tika, aku pernah rasa untuk cabut nyawaku ini..
Agar aku dapat bersama dengan kesayangan.
Sampaikan aku x tau nk luahkan pada siapa...

Raya aritu...
Aku cemburu...
Sangat...
Kenapa aku yg ada di depan mata ini x dihargai?
Kenapa org yg jauh selalu disebut...
X cukupkah pengorbanan aku selama ini?
Pendam selagi mampu...

Bulan depan..
Abg aku konvo...
Aku gembira dalam duka...
Aku cemburu...
Kenapa time aku konvo dulu...xde sape yg raikan aku...
Sekeping gambar kenangan pun aku xde...
Aku ingat lagi..
Hari aku konvo...
Aku tersenyum dalam tangisan...
Aku hanya pendam...
Kadang2 aku tertanya2...
Tiadakah ruang untuk rasa bahagia?
Aku korbankan masa tenaga dan harta..
Untuk secebis kebahagian...
Tapi....
Hingga kini...
Tiada...

Aku sanggup buat apa saja utk mereka..
Tapi...kenapa masih ada satu dinding...
Yang buatkan diri ini terhalang...

Allah...
Aku nk lupakan peristiwa semalam..
Padamkanlah ingatan aku ini...
Aku takut...apa yg aku pendam selama ini menjadi dendam...
Siapa aku di hati mereka...


Mereka cari aku bila perlukan aku...
Mereka pergi bila aku x diperlukan lagi..

Adakah dengan kehilangan aku untuk selama-
lamanya akan membuka mata mereka...

29 tahun aku struggle untuk survive...
Dalam 29 tahun ni...berkali2 aku cuba tamatkan nyawa sendiri....
Dalam 29 tahun ni...aku menjadi hipokrit...
Dalam 29 tahun ni aku cuba untuk mencuri perhatian mereka...tapi masih tidak berjaya...


Ya Allah...
Kerana 29 tahun ni lah...
Perasaan sayang dalam diri aku dah hilang...
Perasaan kasih dalam hati aku dah mati...
Yang ada hanya jiwa yang kosong...
Yang x percayakan apa erti itu kasih dan sayang....

Kepada en. Tunang...
Maafkan sy kerana perasaan kasih dan sayang sy untuk seseorang dah hilang...
Maafkan sy kerana terlalu berdikari...
Maafkan sy kerana sy terlalu dingin
Kerana dalam 29 tahun ni...
Sy bersendiri...
Sy struggle untuk teruskan kehidupan...
Bila muncul awak dlm hidup sy...
Sy x tahu nk bg reaksi apa...
Kerana sy xpercaya kan kasih sayang...
Kerana sy xkan ucapkan kata2 sayang...sedangkan rasa itu x pernah datang...
Kerana sayang tu dah lama mati dalam kamus hidup madihah farhana...
Berikan sy sedikit masa dan ruang...


MFM_CReaTeD


No comments:

Post a Comment